Monday 30 December 2013

Merenung ke arah masa yang berlalu T_T

 
Assalamualaikum...mahu meluahkan perasaan jep :P
Allah...dugaan apakah ini?
Dua hari lagi nak pergi jauh dari keluarga..
Untuk ditarbiyah...
Tapi,dah mula pening-pening,,sakit tekak,,,selsema
Allahu... :'(
Aku tahu,sakit itu kifarah dosa..
Jadi,bantu aku Ya Rabb,,
Bantu aku untuk terus tabah,,,
Bantu aku untuk terus bersabar jika Qada' dan QadarMu bukan ketentuanku..
Allah...
 
Kata Sahabat :
~Sakit itu Magfirah Dosa. Ujian itu Tarbiyyah Diri.
Semakin kuat Imannya, Semakin Hebat Dugaan yg perlu dihadapi.
Tabah & sabarlah dalam menghadapinya.
In sha Allah Kebahagiaan kan menanti.
Kerana Allah sedang menghulurkan Cinta-Nya,
Tanpa engkau sedari~
 

Allah...
Sebenarnya aku rasa amat berat nak tinggalkan keluarga,sahabat,,,semuanya..
Tapi,demi ilmu Allah,aku tetap perlu pergi..
Jeritan hati,hanya Allah yang tahu,,,
Allah tahu apa yang terbaik untuk diriku,,,
"Bersabarlah duhai hati,,kata mahu syurga!" :')
 
Kata ummi:
~Kau tension tanpa kau sedari tahu?Doktor kan pernah kata,kau Nampak macam relax tapi sebenarnya kau tension tanpa sedar.Sabar.Banyakkan berdoa.Insya-Allah akan sihat seperti biasa~
 
Serius aku kata,memang aku rasa tak tenteram..
Tak tenteram sangat..
Rasa seperti sesuatu nak berlaku..Wallahua'alam
Allah..kuatkan aku :'/
3 tahun tanpa keluarga disisi..Allah
Tapi,aku tak bersendirian..aku pasti!
Malaikat kiri kanan ada...
Dan yang paling penting,,,
Aku tahu,Allah ada disetiap langkahku :')
 
Berundur diri dahulu..Udah mahu isyak tuh,ayuh siap2 solat :P

No comments:

Post a Comment