Wednesday 25 December 2013

Bantu aku wahai sahabat bukan MENGHINA aku :"(

Aku bukan sesetia KHADIJAH..
Juga bukan setaqwa FATIMAH...
Apalagi sepintar AISYAH...
Jauh sekali sehebat SUMAIYYAH..
Aku HANYALAH PENDOSA TANPA NOKTAH....
Walaupun begitu...Ku tetap mahu...
Menjadi HEROIN AGAMA!

Dear people who hate me,
I have so many things to do,
So,I have no time for you,
NO TIME! -___-


Kau nak caci aku?Maki aku? Cacilah!Makilah! Aku terima cacian kau dengan hati yang terbuka...
Aku masih dalam penghijrahan dan aku tahu,ini adalah salah satu ujian dari ALLAH :')
Dia nak kuatkan iman aku.Jadi,aku takkan give-up,aku takkan lemah...
Aku akan cuba untuk ke hadapan,walau perit manapon masa silam itu...
Sebab,aku tahu,syurga itu indah,manis,cantik..sebab tu ujian2 yang ALLAH bagi dekat aku tersangat sukar untuk aku lalui..tapi,aku tahu,ALLAH takkan biarkan aku merintih seorang diri...
Sebab ALLAH pernah berjanji :

“ Allah tidak membebani seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya, ia mendapat pahala kebajikan yang diusahakannya dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang dilakukannya…   "  ( Al-Baqarah:286)
ALLAH takkan biarkan aku mngharungi ujian2 ini seorang diri..Walaupun tiada siapa yang meneman aku dikala aku menangis,dikala aku bersedih..Tetapi,aku tahu,Dia sentiasa menemani aku..memberi aku semangat untuk terus berjuang..Aku tahu,UJIAN ITU HADIAH DARI ALLAH :'D

~Ujian Itu Hadiah Dari Allah | Hari terus berganti hari. Kehidupan manusia juga terus berjalan pantas seiring dengan masa yang pantas berlari. Di celah-celah hari  berwarna-warni  yang di jalani dan ditelusuri, tanpa  disedari atau tidak, manusia sebenarnya  telahpun menempuh pelbagai ujian dan dugaan duniawi. Ujian-ujian yang diberi oleh Allah itu datang menyapa silih berganti dalam pelbagai bentuk dan rupa. Setiap orang diuji olah Allah berbeza-beza mengikut tahap kemampuannya.~
 
 
 

 

No comments:

Post a Comment